مصاحبه یا نظرسنجی رو در رو F2F چیست؟ شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

تحقیقات بازار رو در رو به شما کمک می کند تا با پاسخ دهندگان ارتباط برقرار کنید و اعتبار اطلاعات گردآوری شده را تقویت کنیدمصاحبه حضوری یکی از پرکاربردترین تکنیک ها در صنعت تحقیقات بازار و بازاریابی با روش تحقیق کمی استاین روش به پژوهشگر کمک می کند تا توجه کامل مخاطب را به خود جلب کند و هرگونه حواس پرتی را کاهش یا حذف کنداین کار را می توان با برخی از پاسخ دهندگان در خانه هایشان یا با هدف قرار دادن برخی افراد در هر رویدادی انجام داداین می‌تواند شامل مدت زمان طولانی‌تری برای مصاحبه با کسی باشد تا همه شک‌ها برطرف شود و همچنین پاسخ‌دهنده را بهتر بشناسید، اما باید در نظر داشت که زمان مصاحبه فراتر از حد معین طولانی نشود.

این بسیار سودمند است زیرا پاسخ دهندگان تمایل دارند تمام توجه خود را در حضور مصاحبه کننده معطوف کننداز آنجایی که مصاحبه‌کننده می‌تواند کارت‌هایی را برای توضیح چیزهای پیچیده، نشان دادن و توضیح انواع مارک‌ها، عکس‌های محصولات واقعی و غیره نشان دهد. همچنین به مصاحبه‌گر کمک می‌کند تا پاسخگو را مشاهده کند و پاسخ‌ها را بهتر بدانداگرچه این نوع تحقیقات بازار بسیار سودمند است، اما محدودیت‌های خاصی دارد، مانند مصاحبه‌ها که می‌تواند برای شرکت پرهزینه باشدمعمولاً برنامه ریزی و انجام مصاحبه زمان بیشتری می برد

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

این روش جمع‌آوری داده‌ها توسط بسیاری از محققان ترجیح داده می‌شود، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا زمینه‌ای را که جامعه یا نمونه مورد مطالعه در آن فعالیت می‌کند، مشاهده کنند و از این طریق می‌توانند تجزیه و تحلیل پاسخ‌های خود را عمیق‌تر کنند. بطوریکه با استفاده از سوالات باز و بسته می توان نسبت ارزیابی و سنجی کمی اقدام نمود.

 

اگر علاقه مند به انجام تحقیقات بازار با روش مصاحبه و نظرسنجی رو در رو F2F هستید و می خواهید اطلاعات ارزشمند و دقیقی را با کیفیت بالا در راستای اهداف سازمان خود بدست آورید با متخصصین شرکت تحقیقات بازار و بازار یابی دیدگاه برنامه ریزی کنید.
 
انواع مصاحبه و نظرسنجی رو در رو  F2F

انواع مختلفی از نظرسنجی رو در رو وجود دارد که در اینجا به دو نوع اصلی و پر کاربرد که شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه به کار می گیرد اشاره خواهیم نمود:

  • نظرسنجی در فضاهای عمومی: یکی از راه های اصلی دریافت پاسخ، نظرسنجی رو در رو در مکان های پر تردد و پر جمعیت کهبا توجه به هدف گردآوری اطلاعات امکان اتنخاب موقعیت های استراتژیک نیر میسر می باشد و به صورت رندوم و یا غربال پاسخگو قابل انجام است.
  •  نظرسنجی های خانه به خانه: با بررسی های خانه به خانه ، پاسخ ها با مراجعه به جمعیت نمونه خانه به خانه به دست می آید که در این روش امکان نمونه گیری سیستماتیک و غربال بر اساس تقسیم بندی دموگرافیک میسر می باشد. شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه
    • چنانچه پرسشگری با استفاده از تبلت یا موبایل به صورت الکترونیکی انجام گردد و از آنجایی که در برخی از مناطق دور افتاده، دسترسی به اینترنت محدود می باشد پژوهشگران شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه با استفاده از پلتفرم های آفلاین داده ها را از نمونه مورد مطالعه جمع آوری می کنند و بر روی پلتفرم ثبت می نمایند. سپس زمانی که دستگاه به اینترنت همراهWi-Fi  یا اتصال داشته باشد، اطلاعات آپلود می شوند.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

مزایا و معایب مصاحبه رو در رو
  • مزایا

غربالگری دقیق: مصاحبه کنندگان می توانند شرکت کنندگان را همانطور که می توانند ببینند به دقت غربال کنند. این البته از نظر تئوری درست است. با این حال، ضروری است که مصاحبه کننده تجربه انجام این کار را به درستی داشته باشد.

گرفتن اطلاعات کلامی و غیرکلامیاحساسات شرکت کنندگان را می توان در هنگام پرسیدن سوالات یا  نشان دادن کارت های مربوطه، در واکنش به سوالات یا پاسخ دادن مشاهده کرد. به عنوان مثال، اگر آنها به خصوص ناراحت هستند یا شور و شوق نشان می دهند یا سعی می کنند فریبنده باشند. این به ویژه هنگامی مفید است که افراد را در یک وسیله جدید / در رابطه با یک محصول جدید انجام دهند.

حفظ تمرکز :  مصاحبه کننده شخصاً می تواند مصاحبه را کنترل کند و شرکت کننده را در مسیر خود نگه دارد. در برخی از موضوعات، به عنوان مثال، اتفاقات ناشی از محیط پیرامون شرکت کننده بر پاسخ دهی تاثیر گذار باشد – مصاحبه چهره به چهره می تواند به مدیریت این اثر کمک کند.

افزایش میزان پاسخگویی: مزیت دیگر انجام یک مصاحبه رو در رو این است که مصاحبه گر می تواند سطح بالاتری از نرخ پاسخ را بدست آورد.

پاسخ های نظرسنجی طولانی تر: در یک مصاحبه رو در رو، مصاحبه گران می‌توانند روش مصاحبه را کنترل کنند و شرکت‌کنندگان را وادار کنند که بر تکمیل پرسش‌نامه تمرکز کنند، بدون حواس‌پرتی که ممکن است از نداشتن فردی برای هدایت این فرآیند ناشی شود.

مشاهده احساسات و رفتارها :  مانند گرفتن اطلاعات کلامی و غیرکلامی، مصاحبه‌کننده‌ها می‌توانند احساسات خام شرکت‌کنندگان را ضبط کنند، چیزی که نمی‌توان آن را در تلفن مشاهده کرد و به‌طور آنلاین دشوارتر است. 
شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه
  • معایب

هزینه:  بسته به تعداد مصاحبه های مورد نیاز و نوع شرکت کننده مورد نیاز چهره به چهره می تواند روش گران قیمتی باشد. به همین دلیل، ما فقط در صورت اطمینان چهره به چهره توصیه می کنیم که بهترین روش است.

کیفیت داده‌های مصاحبه‌گر:  وقتی انسان‌هایی در حال انجام تحقیق هستند، حاشیه‌ای از خطای انسانی وجود خواهد داشت. برخی از مصاحبه‌کنندگان می‌توانند اطلاعات را به‌طور مؤثرتری نسبت به دیگران دریافت کنند، و برخی دیگر سوگیری‌های ناخودآگاهی دارند که می‌تواند بر نحوه ثبت داده‌ها تأثیر بگذارد. به همین دلیل، شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه با  آموزش مصاحبه کننده و همچنین اطمینان از مصاحبه کننده مناسب برای آن پروژه خاص اقدام بهید افزایش کیفیت داده ها و کاهش میزان خطا می نما. به عنوان مثال، مصاحبه‌کنندگان خانم اگر مصاحبه‌های رو در رو در جهت محصولات آرایشی بهداشتی انجام دهند، بهتر عمل می‌کنند.

ورود دستی داده ها:  خطای انسانی دوباره در اینجا مطرح است: ممکن است جزئیات به طور دقیق ثبت شوند اما پس از آن باید جمع آوری شوند. ورود داده ها همچنین می تواند فرآیند تجزیه و تحلیل را طولانی تر کند، اگر این کار توسط فناوری انجام نشود،  ما همیشه یک مرحله بررسی کیفیت داده ها را در پروژه های جمع آوری داده های رو در رو لحاظ می کنیم. هر چند واحد کنترل کیفیت شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه در همه مراحل با کنترل خطاهای نیروی انسانی و ارز یابی داده اقدام به افزایش دقت داده و کاهش میزان خطای انسانی می باشد.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

نکاتی برای انجام یک مصاحبه و نظرسنجی رو در رو F2F

اگر می خواهید یک مصاحبه و نظرسنجی رو در رو F2F انجام دهید، شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه نکاتی را برای کمک به شما برای انجام موثر آن ارائه می دهد:

  • بودجه و زمانی را که در این فرآیند سرمایه گذاری خواهید کرد در نظر بگیرید. اگرچه از نظر کیفیت داده ها روشی موثر است، اما می تواند پرهزینه و زمان بر باشد.
  • دوستانه باشید و قبل از نظرسنجی با شرکت کنندگان در تعامل باشید. باعث می‌شوید مردم احساس اعتماد به نفس کنند و با شما صحبت کنند.
  • به زمان شرکت کنندگان احترام بگذارید. قبل از شروع نظرسنجی، مطمئن شوید که افراد برای پاسخگویی وقت دارند و روند را تا حد امکان راحت انجام دهید.
  • با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنید. اگر پاسخ های صادقانه می خواهید، باید کاری کنید که شرکت کنندگان عاشق پروژه شوند و ارتباط صمیمانه ای با شما ایجاد کنند، بنابراین آنها به شما پاسخ های صادقانه می دهند.
  • از ابزار مناسب جمع آوری داده ها استفاده کنید. اگر نظرسنجی F2F انجام می دهید، مطمئن شوید که از بهترین ابزار نظرسنجی آنلاین استفاده می کنید، ابزاری که به شما امکان می دهد تمام اطلاعات مورد نیاز خود را حتی بدون دسترسی به اینترنت جمع آوری کنید.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

اهمیت انجام یک نظرسنجی F2F

انجام یک نظرسنجی حضوری به محققان این امکان را می دهد که زمینه شرکت کنندگان را بشناسند و بتوانند با تحلیل نگرش ها، پاسخ های به دست آمده را عمیق تر کنند.

این روش جمع‌آوری داده‌ها بسیار محبوب است و با وجود هزینه‌ها و زمان درگیر در این فرآیند، پاسخ‌های جمع‌آوری‌شده توسط محققان اغلب صادقانه و خاص هستند.

تحقیقات کمی شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

کاری که شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه می کند

تحقیق نباید خسته کننده باشد. ما معتقدیم که سرگرمی باعث ایجاد خلاقیت می شود که به نوبه خود نتایج بهتری را ارائه می دهد. و به همین دلیل است که همکاری با هسته اصلی تحقیقات کمی دیدگاه به پیشنهاد می کنیم. ما با مشتریان خود همکاری می کنیم و بینشی ایجاد می کنیم که درک مشتری را به استراتژی تبدیل می کند.ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *