فرآیند ایده پردازی بسیار حائز اهمیت است.  تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

 

به هر حال دیر یا زود، برخی از ایده های خود را تجاری سازی می کنید و یک نمونه اولیه محصول را با توجه به بازخورد مشتریان تولید و عرضه خواهید نمود.   اما قبل از اقدام به آن، درست مانند هر چرخه تولید محول و دریافت بازخورد دیگری، باید نظر مشتریان هدف خود را بدانید و با مصرف و استفاده نمونه اولیه ، از آنها بازخورد جمع آوری کنید و با ارزیابی نمونه اولیه اشتباهاتی که مرتکب شده اید را بیابید. قبل از اینکه این اشتباهات به طور تصاعدی رشد کنند.

اما، چگونه؟ 
با متدهای روز تحقیقات بازار در شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه، ابزارهای قدرتمندی در اختیار داریم.

به لطف متدولوژی های تحقیقات بازار، چرخه توسعه محصول را می توان مدیریت و مشاهده کرد تا یک محصول موفق ساخته شود. تحقیقات استفاده و نگرش، آزمایش مفهومی و مطالعات تست محصول به ما اجازه می‌دهد تا تمام ایده‌های خود را در طول فرآیند تأیید کنیم و تهدیدهای بازار را هنگام توسعه محصول به حداقل برسانیم. از این رو، ما را قادر می سازد تا محصولات مصرف کننده محور بسازیم. مشتری مداری و درک نیاز مصرف کننده کلید اصلس موفقیت هر کسب و کار می باشد.

تست محصول چیست؟

یکی از روش های تحقیقات کمی ، تست محصول می باشد که به کسب و کارها اجازه می دهد اطلاعات کمی و کیفی در مورد رفتار مصرف کنندگان بالفعل و بالقوه، ترجیحات و واکنش های مصرف کننده روی یک محصول جمع آوری کنند. محصول شما ممکن است یک محصول نرم افزاری یا یک محصول تند مصرف خوراکی باشد.  با تحقیقات تست محصول که مخاطبان از محصولات شما استفاده کنند یا مصرف کنند و واکنش‌های آنها را در مورد استفاده از محصول، طعم یا بو و غیره جمع‌آوری می‌کنید.

رویکردهای تست محصول شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

دو نوع تست محصول وجود دارد تست محصول در منزل( IHUT)  و تست در محل مرکزی(CLT).  اگرچه روش ها و تحقیقات مشابه هستند، تفاوت های کوچکی وجود دارد.

تست محصول در خانه IHUT
 در مطالعات IHUT، محصولات به مخاطبان هدف ارسال می شوند، جایی که تحقیقات در خانه های مصرف کنندگان انجام می شود. 
  • مصرف کنندگان محصول را در خانه خود مورد استفاده قرار می دهدد و تجربیات خود را در حین و پس از تست به اشتراک می گذارند. 
  • IHUT ها از طریق پلتفرم های تحقیقاتی بازار موبایل/آنلاین و پرسشنامه کاغذی انجام می شود.
  • شرکت تحقیقات بازاریابی دیدگاه با استفاده از پلتفرم اختصاصی خود و با توجه به تجربیات خود در اجرای این نوع تحقیق و آماده سازی طرح اجرا و پرسشنامه مربوطه در کنار شما می باشد.

تست در محل مرکزیCLT
در مطالعات CLT، مصرف کنندگان برای شرکت در تحقیقات در محیط های کنترل شده دعوت می شوند. 

  • این محیط های کنترل شده می تواند یک مرکز خرید یا یک محل خاص باشد، جایی که مصرف کنندگان برای مصرف یک محصول یا استفاده از آن به این مکان ها می آیند و سپس تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. 
  • CLT ها از طریق شرکت های سنتی تحقیقات بازار انجام می شوند.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

اهداف خاص اجرای تحقیق تست محصول بکار گرفته شده در شرکت های تحقیقات بازار و بازاریابی 

  • اهداف دست نیافتنی محصول:محصول شما انتظارات را برآورده نکرده است و ممکن است به اهدافی که تعیین کرده اید نرسد. ممکن است مشکلی در محصول شما وجود داشته باشد، اما شما نمی دانید آن چیست. ممکن است طعم، طراحی بسته، نام محصول یا چیز دیگری باشد. 
  • بازخورد ضعیف مشتری:مشتریان شما تجربیات بدی با محصول شما در مورد یک ویژگی خاص داشتند و این بازخوردها را با شما به اشتراک گذاشتند. حتی اگر رشد بازار ادامه دارد، باید این بازخوردها را برای تأیید/بی اعتبار کردن بازخوردهای اصلی در نظر بگیرید تا از خطر جلوگیری کنید.
  • توسعه محصول جدید:شما در حال توسعه یک محصول جدید هستید و قبل از تولید انبوه، ضروری است محصول خود را با مخاطبان هدف خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واکنش ها نسبت به محصول مثبت است و هیچ اشتباهی در مورد طعم وجود ندارد. ، بسته بندی، بو.
  • توسعه ویژگی های جدید:شما یک محصول موفق دارید و یک ویژگی جدید در آن توسعه می دهید، بنابراین قبل از اجرای مستقیم، آزمایش محصول به شما این امکان را می دهد که بدانید مشتریان شما چگونه به این ویژگی جدید واکنش نشان می دهند.

 

 

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *