• شرکت تحقیقات بازار دیدگاه

تحقیق ثانویه روش تحقیی است که از داده هایی استفاده می کند که توسط شخص دیگری جمع آوری شده است. به عبارت دیگر، هر زمان که با استفاده از داده هایی که از قبل وجود دارد تحقیق می کنید، در حال انجام تحقیقات ثانویه هستید. از سوی دیگر، هر نوع تحقیقی که خودتان انجام دهید، تحقیقات اولیه (تحقیقات کمی یا تحقیقات کیفی) نامیده می شود .

تحقیق ثانویه می تواند ماهیت کیفی یا کمی داشته باشد. اغلب از داده‌های جمع‌آوری‌شده از مقالات منتشر شده، متاآنالیزها، یا پایگاه‌های داده و مجموعه داده‌های دولتی یا بخش خصوصی استفاده می‌کند.

شرکت تحقیقات بازار دیدگاه با استفاده از نیروهای متخصص و دسترسی به منابع اطلاعاتی، نیازتان را در گردآوری اطلاعات با اعتبار بالا همراهی می کنید.

زمان استفاده از تحقیقات ثانویه شرکت تحقیقات بازاریابی دیدگاه

تحقیق ثانویه یک روش تحقیق بسیار رایج است که به جای جمع آوری داده های اولیه ، از داده های موجود استفاده می شود. اگر قصد دارید تحقیقات اولیه را بعداً انجام دهید، اغلب تحقیقات ثانویه در طرح های تحقیقاتی به عنوان راهی برای شروع فرآیند تحقیق استفاده می شود. گردآوری اطلاعات و دسته بندی آن باتوجه به نیاز و هدفتان باید دارای یک ساختار مناسب باشد تا اطلاعات مورد نیاز مشخص گردد. فرآیند های اجرایی و ساختار یه پروژه تحقیقاتی با توجه به تجربیات شرکت دیدگاه در جهت نیل به هدف شما بسیار کارآمد خواهد بود.

از آنجایی که دسترسی به آن داده ها اغلب ارزان یا رایگان است، تحقیقات ثانویه روشی کم خطر برای تعیین اینکه آیا تحقیقات اولیه بیشتری مورد نیاز است یا خیر است بکار می آید، زیرا شکاف‌های موجود در تحقیقات ثانویه نشانه‌ای قوی برای ضرورت تحقیقات اولیه هستند. به همین دلیل، در حالی که تحقیقات ثانویه از نظر تئوری می تواند ماهیت اکتشافی یا توضیحی داشته باشد، که معمولاً توضیحی است: با هدف توضیح علل و پیامدهای یک مشکل کاملاً تعریف شده. شرکت تحقیقات بازاریابی دیدگاه

انواع تحقیق ثانویه شرکت تحقیقات بازاریابی دیدگاه
تحقیقات ثانویه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما رایج ترین انواع آن عبارتند از:
  • تحلیل آماری
  • بررسی ادبی
  • مطالعات موردی
  • تحلیل محتوا
  • تحلیل آماری
    داده های زیادی به صورت آنلاین از منابع مختلف، اغلب به صورت مجموعه داده ها، در دسترس است. این مجموعه داده ها اغلب منبع باز یا با هزینه کم قابل دانلود هستند و برای انجام تحلیل های آماری مانند آزمون فرضیه یا تحلیل رگرسیون ایده آل هستند . دپارتمان آماری و تحلیل داده شرکت تحقیقات بازار دیدگاه با دارا بودن متخصصین در این حوزه راه را برای کارفرمایان عزیز هموار نموده است.

شرکت تحقیقات بازاریابی دیدگاه

منابع معتبر برای داده های موجود عبارتند از:

  • دولت
  • سازمان های دولتی
  • سازمان های غیر دولتی
  • مؤسسات آموزشی
  • مشاغل یا مشاوره
  • کتابخانه ها یا آرشیوها
  • روزنامه ها، مجلات دانشگاهی یا مجلات

شرکت تحقیات بازار دیدگاه

بررسی ادبی
مرور ادبیات، بررسی منابع علمی از قبل موجود در مورد موضوع شما است. این یک نمای کلی از دانش فعلی را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد موضوعات، بحث ها و شکاف های مرتبط را در تحقیقاتی که تجزیه و تحلیل می کنید شناسایی کنید. بعداً می‌توانید این موارد را در کار خود اعمال کنید، یا از آنها به عنوان نقطه پرش برای انجام تحقیقات اولیه خود استفاده کنید.

ساختاری بسیار شبیه به یک مقاله دانشگاهی معمولی (با یک مقدمه، بدنه و نتیجه گیری واضح)، مرور ادبیات روشی عالی برای ارزیابی وضعیت فعلی تحقیق و نشان دادن دانش شما از بحث های علمی پیرامون موضوع شما است.

مطالعات موردی
مطالعه موردی مطالعه دقیق یک موضوع خاص است. معمولاً ماهیت کیفی دارد و می تواند بر یک فرد، گروه، مکان، رویداد، سازمان یا پدیده تمرکز کند. مطالعه موردی راهی عالی برای استفاده از تحقیقات موجود برای به دست آوردن دانش عینی، متنی و عمیق در مورد موضوع دنیای واقعی شماست.

اگر ترجیح می دهید جنبه های مختلف موضوع خود را با هم مقایسه کنید، می توانید انتخاب کنید که فقط بر روی یک مورد پیچیده تمرکز کنید، یک موضوع واحد را با جزئیات زیاد بررسی کنید، یا چندین مورد را بررسی کنید. مصاحبه‌های قبلی ، مطالعات مشاهده‌ای ، یا سایر منابع داده‌های اولیه، مطالعات موردی خوبی را انجام می‌دهند.

تحلیل محتوا
تحلیل محتوا یک روش تحقیقی است که با استفاده از متون موجود، الگوهای موجود در ارتباطات ضبط شده را بررسی می کند. این می تواند ماهیت کمی یا کیفی داشته باشد، بسته به اینکه شما الگوهای قابل شمارش یا قابل اندازه گیری یا الگوهای تفسیری تر را تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل محتوا در مطالعات ارتباطی رایج است، اما همچنین به طور گسترده در تحلیل تاریخی، انسان شناسی و روانشناسی برای استنتاج کیفی معنایی بیشتر استفاده می شود.

مزایا و معایب تحقیق ثانویه شرکت تحقیقات بازار دیدگاه
تحقیقات ثانویه یک رویکرد تحقیقاتی بسیار رایج است، اما دارای مزایا و معایب متمایز است.

مزایای تحقیق ثانویه مزایا عبارتند از:

  • منبع داده های ثانویه بسیار آسان است و به راحتی در دسترس است .
  • همچنین اغلب رایگان یا از طریق کتابخانه یا شبکه موسسه آموزشی شما قابل دسترسی است، که انجام آن را بسیار ارزان تر از تحقیقات اولیه می کند .
  • از آنجایی که شما بر تحقیقاتی که از قبل وجود دارد تکیه می کنید، انجام تحقیقات ثانویه بسیار کمتر از تحقیقات اولیه زمان بر است. از آنجایی که جدول زمانی شما بسیار کوتاهتر است، تحقیقات شما می تواند زودتر آماده انتشار شود.
  • استفاده از داده‌های دیگران به شما امکان می‌دهد تکرارپذیری و تکرارپذیری را نشان دهید ، تحقیقات قبلی را تقویت کنید و کار خود را در حوزه کاری خود قرار دهید.
    شرکت تحقیقات بازار دیدگاه

معایب تحقیق ثانویه معایب عبارتند از:

  • سهولت دسترسی به معنای اعتبار نیست . توجه به این نکته مهم است که تحقیقات ثانویه همیشه قابل اعتماد نیستند و اغلب ممکن است قدیمی باشند. تجزیه و تحلیل هر داده ای که قصد استفاده از آن را دارید قبل از شروع، با استفاده از روشی مانند آزمون CRAAP بسیار مهم است .
  • تحقیقات ثانویه اغلب بر تحقیقات اولیه ای که قبلاً انجام شده است متکی است. اگر این تحقیق اصلی به هر طریقی مغرضانه باشد، آن سوگیری های تحقیقاتی می تواند به نتایج ثانویه نفوذ کند.

شرکت تحقیقات بازار دیدگاه

بسیاری از محققانی که از تحقیقات ثانویه مشابه برای نتیجه‌گیری مشابه استفاده می‌کنند، می‌توانند منحصر به فرد بودن و قابل اعتماد بودن تحقیق شما را نیز از بین ببرند. بسیاری از مجموعه‌های داده به مدل‌های ترکیبی تبدیل می‌شوند، که در آن متغیرهای زیادی در تلاش برای نتیجه‌گیری به‌طور فزاینده‌ای از داده‌های استفاده‌شده بیش از حد، اضافه می‌شوند . پاکسازی داده ها ممکن است برای آزمایش کیفیت تحقیق ضروری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *