خرید مخفیانه  Mystery Shopping Survey  فرآیندی از تحقیقات مصرف‌کننده است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد یک محصول یا خدمات را در بازار آزمایش کنند که ترکیبی از بازاریابی B2B و B2C می باشد. 

ما در شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه خرید مخفیانه را برای آزمایش کیفیت خدمات پیشناد می کنیم بطوریکه می توان از آن برای ارزیابی کیفیت محصولات، خدمات مشتری یا عملکرد کارکنان استفاده نمایید. کارفرمایان برای ارزیابی کیفیت خدمات خود این روش انتخاب می کنند. خریدار مخفی نباید به عنوان یک خریدار شناخته شود و باید مانند یک مشتری معمولی عمل کند تا بتواند اطلاعات دقیقی از وضعیت داشته باشد. خرید مخفیانه برای بررسی اینکه آیا استانداردهای کیفیت شرکت رعایت شده است و آیا کارکنان از رویه پیروی می کنند یا خیر انجام می شود.

یکی از اهداف اولیه خرید مخفیانه، ارزیابی رضایت مشتری است که منجر به رشد و حفظ تجارت می شود. مشتریان راضی در مورد تجربه خود به دوستان خود می گویند، در حالی که مشتریان ناراضی به احتمال زیاد نظرات منفی را به از طرق مختلف به اشتراک می گذارند یا حتی شرکت را به طور کلی تغییر می دهند. خرید مخفیانه به کسب و کارها کمک می کند این روندها را ردیابی کنند و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی انجام دهند.

خریداران مخفی معمولاً توسط شرکت‌ ثالث انجام می‌شوند، اما می‌توانند توسط خود کسب‌وکارها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خودشان نیز انجام شوند. وقتی صحبت از استفاده از خریداران مخفی شرکت ثالت به میان می‌آید، اکثر شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که مهارت‌های ارتباطی عالی، توجه به جزئیات و مهارت‌های نوشتاری دارند. علاوه بر این، توانایی فکر کردن روی پای خود ضروری است زیرا ممکن است از شما سؤالاتی پرسیده شود که برای آن آمادگی ندارید. در همین راستا شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه با استفاده از نیرو های خبره و تجربیات سالیان متمادی آمادگی اجرای پروژه های خرید مخفیانه جهت ارزیابی کیفیت محصولات، خدمات مشتری یا عملکرد کارکنان شما کارفرمایان محترم را دارد.

انواع مختلف خرید مخفیانه

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه  خرید مخفیانه Mystery Shopping را می توان به صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین انجام دهد. در هر یک از این موارد، خریداران مخفی به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد خدمات مشتری و تجربه مشتری خواهند بود.

  • خرید پنهانی حضوری در صنایعی مانند خرده فروشی و پایانه فروشگاهی رایج است. خریداران مرموز از یک کسب و کار بازدید می کنند و با کارمندان به گونه ای تعامل می کنند که گویی مشتری هستند. این نوع اغلب برای اندازه‌گیری اینکه کارکنان چقدر خدمات ارائه می‌دهند و عملکرد کسب‌وکار از دیدگاه مشتری چقدر خوب است، استفاده می‌شود.
  • خرید مخفیانه تلفنی برای محیط های مرکز تماس و صنایعی است که تلفن بخشی جدایی ناپذیر از تجربه مشتری است. به عنوان مثال، یک شرکت مخابراتی ممکن است از خرید مخفیانه تلفنی برای سنجش میزان کارآمدی نمایندگان مرکز تماس آن با تماس‌های مشتریان استفاده کند.
  • خرید مخفیانه ترکیبی شامل خریداران مخفی است که یک سفر کامل مشتری را دنبال می کنند. این نوع خرید مخفیانه محبوب است زیرا تجربه مشتری در کلاس جهانی را ارائه می دهد. برای مثال، یک هتل ممکن است از خریدهای مرموز ترکیبی برای اندازه‌گیری تمام جنبه‌های تجربه مشتری، از ورود به خانه تا پرداخت، استفاده کند.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاهIran market research 

بسیاری از شرکت ها از خرید مخفیانه ترکیبی استفاده می کنند زیرا به آنها اجازه می دهد تا تمام جنبه های تجربه مشتری خود را سریع و آسان ارزیابی کنند. خریداران مخفی می توانند از روش های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنند، مانند مصاحبه های حضوری و نظرسنجی. این به شرکت‌ها دید جامعی از اینکه چقدر به وعده‌های تجربه مشتری خود عمل می‌کنند، می‌دهد.

آیا خرید مخفیانه کیفی است یا کمی؟ 

در واقع نتایج حاصل از خرید مخفیانه با توجه به سوالات طراحی شده می تواند هم تحقیات کیفی و هم تحقیقات کمی در نظر گرفته شود با این حال همیشه توصیه می شود که با تحقیقات کیفی شروع کنید تا تجربه مشتری را با جزئیات بررسی کنید.

خریدهای مخفیانه می‌توانند در نهایت مقیاس شوند تا مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها را هر هفته، هر ماه و هر سال برای به دست آوردن داده‌های قابل اندازه‌گیری انجام دهند.

در نتیجه، برندها می توانند داده ها و معیارها را از یک دوره زمانی به دوره دیگر ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *