نظرسنجی تلفنی روشی برای جمع‌آوری داده‌ها در تحقیقات کمی است که در آن مصاحبه‌کنندگان از طریق تلفن با پاسخ‌دهندگان تماس می‌گیرند تا با پرسیدن لیستی از سؤالات از پیش تعیین‌شده، مصاحبه انجام دهند. نظرسنجی های تلفنی یک روش محبوب برای جمع آوری داده ها هستند زیرا قابل اعتماد و معتبر هستند و امکان جمع آوری داده ها را سریعتر از نظرسنجی های حضوری فراهم می کنند. 

با این حال، مصاحبه تلفنی مطمئناً هنوز بخشی از ترکیب است. در واقع، به جای محو شدن در زباله دانی تاریخ (در کنار سایر روش ها!)، مصاحبه تلفنی برای تحقیقات بازار در عصر موبایل محور پیشرفته تر می شود. در زیر به مزایا و معایب آن اشاره می کنیم.

مزایای مصاحبه تلفنی
  • می تواند منجر به نرخ پاسخ نسبتاً بالا در بازارهای خاص شود
  • مصاحبه ها را می توان نسبتاً سریع تکمیل کرد
  • می توان برای دستیابی به نمونه ها در یک منطقه جغرافیایی وسیع استفاده کرد
  • تقریباً همه یک تلفن ثابت یا تلفن همراه / تلفن همراه دارند که به شما کمک می کند نمونه ای نماینده از مخاطبان خود داشته باشید.
  • هدف گذاری تلفن همراه برای جمعیت شناسی بهتر از همیشه شده است
  • زمانی مقرون به صرفه است که برای اطلاع رسانی و تأثیرگذاری بر تصمیمات تجاری با ارزش نسبی بسیار بزرگتر استفاده شود
  • کنترل بیشتر در هدف‌گیری انواع خاص نمونه‌ها در مقابل روش‌های دیگر (یعنی نظرسنجی حضوری در عموم)
  • ماهیت شخصی‌تر و زمانی که توسط مصاحبه‌کنندگان ماهر و با تجربه انجام شود، می‌تواند به ارتقای تصویر کسب‌وکار کمک کند (یعنی این تجربه می‌تواند تأثیر مثبتی بر مشتریان فعلی و بالقوه بگذارد و در نهایت منجر به فروش، ارجاع و توصیه‌ها شود).
  • به شرطی که سوالات به درستی فرموله شوند و مصاحبه به صورت حرفه ای انجام شود، کیفیت داده های تولید شده می تواند در مقایسه با روش های دیگر (مانند نظرسنجی های ارائه شده از طریق دستگاه های تلفن همراه و غیره) بالا باشد.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

معایب مصاحبه تلفنی
  • معمولاً سؤالات نمی توانند ماهیت پیچیده ای داشته باشند. مدلسازی انتخاب گسسته و سایر روشهای تحقیق با سؤالات پیچیده باید دیده شود تا درک شود.
  • با توجه به بیزاری نسبتاً گسترده نسبت به بازاریاب های تلفنی، نمونه ها ممکن است مصاحبه های تحقیقات بازار قانونی را به عنوان تماس های فروش تلقی کنند و بنابراین از مشارکت خودداری کنند.
  • برخلاف مصاحبه حضوری یا گروه متمرکز، مصاحبه‌کنندگان – مهم نیست چقدر با تجربه و ماهر باشند – نمی‌توانند زبان بدن را ببینند. به عنوان مثال، اگر نمونه ای در وسط یک تماس، ابروی خود را درهم ببرد (احتمالاً نشان دهنده عدم درک است)، مصاحبه کنندگان نمی توانند در زمان واقعی بر این اساس تنظیم شوند.
  • هنگامی که مخاطب هدف از طریق یک پنل آنلاین در دسترس است، مصاحبه تلفنی اغلب به عنوان جایگزین بسیار گران‌تری به نظر می‌رسد.

 

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه که به عنوان یک شرکت جمع‌آوری داده تحقیقات بازار شروع به کار کرد، ما به تکامل روش‌های تحقیقی که در دنیای امروز کار می‌کنند پاسخگو بوده‌ایم. ده سال پیش 60درصد تجارت ما مصاحبه تلفنی بود. اکنون مطالعاتی که منحصراً با مصاحبه تلفنی انجام می شود 30درصد از تجارت ما است. ما اکنون دو مرکز تماس را راه اندازی کرده این زیرا تقریباً نیمی از تحقیقاتی که انجام می دهیم از توانایی گردآوری اطلاعات از طریق تلفن و صحبت کردن با یک نفر به جای نادیده گرفتن آن سود می برد زیرا از نظرسنجی ها ارزان تر هستند.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

خطای نظرسنجی شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

در نمونه گیری نظرسنجی، خطای کل پیمایش به همه اشکال خطای نظرسنجی اطلاق می شود. سه نوع اصلی از خطاهای نظرسنجی شامل خطای عدم پاسخ، سوگیری بدون پوشش و سوگیری اندازه گیری وجود دارد.

  •  عدم پاسخگویی

خطای عدم پاسخ در نظرسنجی های تلفنی زمانی رخ می دهد که افرادی که بخشی از چارچوب نمونه بودند اما با آنها مصاحبه نشده بود به طور قابل توجهی به عنوان یک گروه به روشی غیر قابل اغماض با افرادی که بخشی از چارچوب نمونه بودند و با آنها مصاحبه شده بود تفاوت داشتند. عدم پاسخگویی در نظرسنجی های تلفنی معمولاً به دلایل زیر رخ می دهد: 

    • عدم تماس با پاسخ دهندگان نمونه
    • برخی از شرکت کنندگان نمونه از شرکت در مصاحبه خودداری می کنند
    • یک مانع زمانی وجود دارد که مصاحبه با برخی از پاسخ دهندگان را دشوار می کند
  •  عدم پوشش

سوگیری بدون پوشش نتیجه بزرگی تفاوت بین چارچوب نمونه برداری و جمعیت بزرگتری است که قرار است نشان دهد. میزان تفاوت جامعه تحت پوشش نمونه با جامعه غیر تحت پوشش نمونه، میزان سوگیری پوشش موجود در نظرسنجی خواهد بود. عدم پوشش در نظرسنجی های تلفنی ممکن است به دلایل زیر رخ دهد: 

    • برخی از خانوارها شماره تلفن ندارند و در عوض فقط شماره تلفن همراه دارند
    • خانوارهای خاصی که دارای خطوط متعدد هستند
  • اندازه گیری

سوگیری اندازه‌گیری زمانی اتفاق می‌افتد که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مصاحبه‌کنندگان در طول نظرسنجی‌های تلفنی، نگرش‌ها، رفتارها و جمعیت‌شناسی مورد علاقه را اندازه‌گیری کنند. این نادرستی ها می توانند به شکل سوگیری و واریانس باشند و به طور کلی خطاهای مرتبط با:

    • پرسشنامه
    • مصاحبه کننده
    • پاسخ دهنده
دلایل اجرای تحقیقات با نظرسنجی تلفنی
  • چرا کمپین های مصاحبه تلفنی تحقیقات بازار در بین مشاغل محبوبیت بیشتری پیدا می کند؟

 جمع آوری داده های تلفنی می تواند اطلاعات عملی تری نسبت به نظرسنجی های آنلاین ایجاد کند.اگر از همان پاسخ دهندگان از طریق تلفن، در نظرسنجی های آنلاین یا چهره به چهره سؤال مشابهی را بپرسید، فکر می کنید مفیدترین پاسخ ها را از کدام یک دریافت خواهید کرد؟کدام یک به شما امکان می دهد ضمن جمع آوری داده های تحقیقات بازاریابی، یک نظرسنجی عمیق درباره رضایت مشتری انجام دهید؟مصاحبه‌های تلفنی نرخ پاسخ‌دهی بهتری دارند و به شرکت‌ها و سازمان‌های بخش دولتی مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه را برای اجرای کمپین‌های تحقیقاتی کیفی روشنگرانه ارائه می‌دهند.

در شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه، تجربه چندین ساله ما تأیید می کند که مصاحبه تلفنی می تواند – و معمولاً باید باشد – بخشی از پازل تحقیقات بازار باشد.  مصاحبه تلفنی، حتی اگر از تمام مزایای توصیف شده در بالا استفاده کند، داستان کامل تحقیقات بازار را بیان نخواهد کرد. سایر روش‌های تحقیقات کمی و تحقیقات کیفی، همیشه باید بخشی از ترکیب باشند.

مصاحبه کنندگان تلفنی ما، پرسشگران ماهری هستند که برای ایجاد ارتباط با پاسخ دهندگان تجاری و مصرف کننده آموزش دیده اند. مصاحبه‌کنندگان می‌دانند که چگونه می‌توانند از تکنیک‌های کاوش بدون سوگیری برای شفاف‌سازی پاسخ‌هایی که ممکن است نامشخص باشند، بدون هدایت پاسخ‌دهنده به یک جهت یا جهت دیگر، استفاده کنند. کلیه پرسشگران قبل از شروع پروژه آموزش های لازم و مصاحبه های تستی پرسشنامه را در بستر واقعی انجام می دهند و پس از تایید و رفع خطاهای احتمالی اقدام به گردآوری داده های اصلی می کنند.  ما با مخاطبان بازار شما ارتباط برقرار می کنیم و تا جایی که سازمان شما در دسترس است مصاحبه های تلفنی انجام می دهیم. کارکنان ما می توانند با مصرف کنندگان در هر نقطه از ایران تماس بگیرند. نقطه قوت شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه پایگاه داده گسترده می باشد که در صورت نیاز کارفرما با توجه به شرایط پاسخگو امکان فیلتر نمودن در تماس با پاسخگویان را جهت کاهش زمان اجرای پروژه میسیر می کند. ما به صورت 24 ساعته در خدمت کسب و کار شما هستیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *