• تحقیقات بازار خودرو از سازمان‌ها با بینش و داده‌ها برای مفهوم‌سازی، ساخت و سفارشی‌سازی وسایل نقلیه مطابق با خواسته‌ها و ادراکات مشتریانشان پشتیبانی می‌کند. تحقیقات همچنین توسعه تبلیغات جدید، پیام رسانی و سرفصل های بازاریابی را هدایت می کند. از آنجایی که فناوری‌های جدید به طور فزاینده‌ای در محصولات خودرو گنجانده می‌شوند، نوآوری یک اولویت مهم برای بسیاری از تولیدکنندگان خودرو و سازندگان تجهیزات اصلی (OEMs) است.

 روش تحقیق کلینیک خودرو  در تحقیقات کمی و تحقیقات کیفی، مقایسه جزئیات و کلیات برندها یا مدل های خودرو براساس ظاهر و مشخصات فنی است، که در آن وسایل نقلیه در یک نمایشگاه قرار داده می شوند و شرکت کنندگان بازخورد زنده ارائه می کنند. شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه Iran Market research company

محیط و فضای نمایشگاه معمولاً دارای دستگاه های ضبط صدا و تصویر و یک اتاق مشاهده یک طرفه برای مشاهده شرکت کنندگانی است که برای مشاهده وسایل نقلیه دعوت می شوند و نظرات خود را در مورد آنچه دوست دارند، دوست ندارند، ترجیح می دهند و سایر نظراتی که ممکن است داشته باشند ارائه دهند.

به طور کلی پرسشگران در تحقیقات کمی از شرکت کنندگان سوالات مربوطه را پرسش می کنند و یا هادی جلسه (مدراتور Moderator) در روش تحقیقات کیفی طبق سوالات طراحی شده با شرکت کنندگان به صورت گروهی اقدام به ارزیابی خودروها می نمایند.

یکی از راه های کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظرات و ترجیحات از دیدگاه مشتری، “کلینیک خودرو” است. کلینیک خودرو یک تست بازار است که در آن مشتریان بازخورد عمیقی در مورد یک مفهوم جدید یا مدل خودروی موجود ارائه می دهند. این خودروساز بین چهار تا هشت برند و مدل رقیب را به مصرف کننده نشان می دهد. این وسایل نقلیه در یک نمایشگاه برای مشاهده و ارائه بازخورد مصرف کنندگان قرار می گیرند. کلینیک‌های خودرو می‌توانند پویا (شامل حرکت) یا استاتیک  (شامل نمونه‌های اولیه ثابت یا مواد آزمایشی) باشند .

معمولا چهار نوع کلینیک ماشین وجود دارد که هر کدام تمرکز و مزایای خاص خود را دارند:

  • کلینک همزمان استاتیک و پویا:  این جامع ترین گزینه است و شامل ارزیابی های دقیق بسته ها، ویژگی ها، سبک داخلی و خارجی، موقعیت محصول و قیمت گذاری است. اینها همچنین می توانند به تبلیغات و استراتژی های ارتباطی نگاه کنند.
  • کلینیک استاتیک و تک محصولی:  این کلینیک ها قابلیت استفاده و ارزیابی ظاهر و فضای داخلی خودرو را برای تغییرات بیشتر اندازه گیری می کنند.
  • کلینیک قیمت گذاری:  هدف این تحقیق تعیین موقعیت قیمت یک مدل خودرو است، خواه جدید باشد یا در حال حاضر در بازار موجود باشد.
  • کلینیک مجازی – اینها نسخه های کوچک شده کلینیک استاتیک هستند که در آن کلینیک با تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا از خودرو یا قطعات خاص بدنه انجام می شود. این به مشتری اجازه می دهد تا مسائل قیمت گذاری و موقعیت بازار را حل کند.

شرکت تحقیقات بازار و یازاریابی دیدگاه Iran market research company

خودروسازان کلینیک های خودرو را در زمان های مختلف برای اهداف مختلف برگزار می کنند. رایج ترین هدف ارزیابی و یادگیری نحوه بهبود مدل های جدید است. هدف دیگر از راه اندازی کلینیک خودرو، درک فرآیندهای خرید در بین مدل های خودروهای رقیب است. عوامل اضافی را می توان آزمایش کرد.  در طول یک کلینیک ماشین معمولی، پاسخ دهندگان ممکن است این فرصت را داشته باشند که طراحی وسیله نقلیه، عملکرد، داخلی/خارجی و مواد تست رقیب را تجربه کنند. همچنین ممکن است از پاسخ دهندگان خواسته شود تا خودروهای رانندگی را در یک کلینیک اتومبیل پویا برای ارزیابی عملکرد خودرو آزمایش کنند.

این یک ابزار بسیار موثر برای جمع آوری بازخورد ارزشمند از کاربران و کارشناسان خودرو است. با استفاده از نتایج کلینیک خودرو، شرکت‌های مشاور خودروسازان را قادر می‌سازند تا تصویر دقیقی از تقاضای مصرف‌کننده به دست آورند و محصولات بهبودیافته بسازند، استراتژیک‌تر بازاریابی کنند و سودهای بالقوه را با دقت پیش‌بینی کنند.

آنچه در کلینیک خودرو می توان بدست آورد شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه Iran Market 
  • ارزیابی طراحی
  • شناسایی بهبودها
  • ارزیابی کارایی
  • ارزیابی داخلی/خارجی خودر
  • شناسایی تقسیم بندی
  • دریافت بازخورد و پیام های بازاریابی
  • ارزیابی قیمت و قیمت گذاری
  • موقعیت یابی در بازار
  • بینش رقابتی
چه کسانی در کلینیک های خودرو شرکت می کنند؟

شرکت کنندگان در یک کلینیک خودرو کاملاً به مخاطب مورد نظر شما بستگی دارند. شرکت‌کنندگان به تیمی که با آن کار می‌کنید و نوع افرادی که می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند، بستگی دارند. اگر به‌دنبال اطلاعاتی از گروه‌های تخصصی و غیرقابل دسترس  هستید ، مهم است که با یک تیم تحقیقاتی بازار که دانش، تخصص و پایگاه داده را دارند کار کنید تا نتایج دقیق را به شما ارائه دهند.

کار با یک شرکت معتبر تحقیقات بازار مانند شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه تضمین می کند که می توانید به این گروه ها دسترسی پیدا کنید. ما همچنین مطمئن می شویم که شرکت کنندگان برای دیدار با بخش های بازاریابی شما غربالگری می شوند.

نقاط قوت و ضعف تحقیقات بازار کلینیک خودرو

مزایا

  • اثربخشی : اگر وسایل نقلیه نیاز به بهبود دارند، شناسایی عیوب در مراحل اولیه فرصتی ارزشمند برای ارتقای طراحی و تطبیق آن با نیازهای عموم مردم است.
  • بهبود محصولات خودرو : با داشتن بازخورد کاربران، خودروسازان می‌توانند کیفیت خودروها را ارتقا دهند و فناوری‌های جدید را برای به‌روز نگه‌داشتن آن‌ها و برآورده‌نمودن خواسته‌های عموم مردم به کار ببرند.
  • افزایش شانس موفقیت : هیچ جایگزینی برای تجربه فیزیکی وسیله نقلیه، قرار گرفتن در صندلی، کنترل کنترل ها و تصور اینکه رانندگی با آن چگونه است، وجود ندارد. به همین دلیل، تحقیقات بازار کلینیک خودرو، بینش‌های عملی ارائه می‌دهد که نه تنها طراحی خودروهای آینده را اصلاح می‌کند، بلکه هدف‌گذاری و قیمت‌گذاری را نیز بهبود می بخشد.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

معایب

  • کلینیک های اتومبیل گران و وقت گیر هستند . ساخت نمونه های اولیه گران است. سپس باید خودروهای رقیب را  کرایه کرد و به نمایشگاه آورد. در نتیجه، لازم است اقدامات امنیتی بسیار سختگیرانه انجام شود زیرا نمونه های اولیه ممکن است فاش شوند و به مقر رقیب برسند. همچنین باید پرسنل امنیتی در محل حضور داشته باشند تا از گرفتن عکس توسط هر یک از آزمایش کنندگان با تلفن همراه خود جلوگیری کنند.
  • عوارض لجستیکی رایج هستند : تعهد لجستیکی درگیر هزینه بر است زیرا خودروها برای انجام تحقیقات به بازار هدف منتقل می شوند. علاوه بر این، تولیدکنندگان باید یک نمایشگاه با فضای کافی برای ارزیابی نمونه های اولیه خود اجاره کنند.
  • انتخاب نمونه پیچیده است : تحقیقات مربوطه نیازمند مشارکت افرادی است که مایل به خرید وسیله نقلیه هستند. جذب شرکت کنندگان با ویژگی های مناسب همیشه آسان نیست و مستلزم زمان و آمادگی و همچنین در دسترس بودن زمان پاسخگویان برای حضور در تحقیقات بازار کلینیک خودرو است.

شرکت بزرگ و معظم خودروسازی در جهت اهداف خود با شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه قرارداد می‌بندند تا زمانی که مدل های خودرو هنوز در مرحله توسعه می باشد، کلینیک‌های خودرو را برای تعیین جذابیت مدل جدید آینده برای مشتریان انجام دهند.

مراحل اجرای کلینیک خودرو 
  • انتخاب وسایل نقلیه مناسب : صنعت خودرو از طیف گسترده ای از بخش ها و انواع خودرو تشکیل شده است. خودروسازان باید روی یک بخش خاص و مدل های خودرو تمرکز کنند. به طور کلی، حداقل 3 یا 4 نمونه برای گروه هدف مقایسه علاوه بر خودروهای رقیب برای مقایسه دقیق در نظر گرفته می شود.
  • بودجه بندی: در صورتی که بودجه اجازه دهد با اجرای کلینیک همزمان پویا و استاتیک ، نمونه برداری بهتر خواهد بود.
  • تدارک و تخصیص تجهیزات حرفه ای : تجهیزات نمایشگاه  بایدبهینه باشند تا استانداردهای رایج اجرای کلینیک پوشش داده شوند. همچنین باید شامل اتاق هایی برای گروه های متمرکز و مصاحبه های انفرادی با تمام مواد مورد نیاز در کنار اتاق های خوش آمد گویی، پذیرایی، غربال و سالن نمایش تدارک دیده شود.
  • اطمینان از شرایط ایمن : تأسیسات مرکز تحقیقات باید از امنیت بالایی برخوردار باشد زیرا نمونه های اولیه بدون قرار گرفتن در معرض دوربین ها از کامیون ها تخلیه و بارگیری می شوند. در حالت ایده‌آل، نمایشگاه نباید دارای پنجره‌های بیرونی باشد و تیم امنیتی باید در آنجا با وسایل نقلیه باقی بماند تا دسترسی افراد مجاز را بدون دوربین یا دستگاه ضبط تضمین کند.
  • مرحله نمایشگاه خودرو : تمام وسایل نقلیه درگیر در تحقیقات بازار کلینیک خودرو باید در طول تحقیق کاملاً صیقل داده شده و مرتباً لمس شوند تا دید بهینه از تمام جزئیات تضمین شود. روشنایی باید نسبتاً روشن و به طور مساوی پخش شود تا اطمینان حاصل شود که همه اتومبیل ها به خوبی روشن می شوند.
  • انتخاب پاسخ دهندگان : در تحقیقات بازار کلینیک خودرو، مشارکت باید محدود به افرادی باشد که قصد خرید خودروی جدید را در چند سال آینده داشته و یا دارنده فعلی خودرو رقیب باشند. داشتن حداقل درآمد خانوار اغلب یک عامل کلیدی انتخاب در نظر گرفته می شود و نمونه گیری باید تا حد امکان نماینده باشد. به طور مشابه، در تحقیقات بازار کلینیک خودرو، هر شرکت کننده ممکن است دستگاهی برای نوشتن پاسخ ها داشته باشد. در غیر این صورت، برای تکمیل پرسشنامه ها و سپس تجزیه و تحلیل اطلاعات باید مصاحبه های شخصی انجام شود.
  • پیش‌بینی فروش : شرکت‌کنندگان پس از ارزیابی خودروها و درک تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها، باید بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده و ویژگی‌های خودرو به سؤالاتی درباره احتمال خریدهای آینده پاسخ دهند. با این بازخورد، قیمت را می توان برای در نظر گرفتن ترجیح خریداران بالقوه و بالاتر از همه، هزینه های تولید تنظیم کرد.
 
چرا شرکت تحقیقات بازار و بازاردیدگاه

تحقیقات بازار خودرو دیدگاه اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی را با استفاده از روش‌های کمی و کیفی به تولیدکنندگان خودرو و آژانس‌های تحقیقاتی ارائه می‌کند.

ما تحقیقات بازار جامعی را برای صنعت خودرو به اشکال مختلف ارائه می دهیم، از جمله گروه های کانونی و نظرسنجی های رو در رو  و تلفنیو …. ما مطالعات تجربه کاربر را برای مارک‌ها و مدل‌های خاص ایجاد کرده‌ایم و نظرسنجی‌های تجربه برندها و رقبا را برای بینش کاربر تکمیل کرده‌ایم.

بی شک شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه با تجربیات ارزشمند خود در حوزه خودرو پیشتاز و بی رقیب بوده و مهارت‌ها و منابع بی‌نظیر ما برای هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی دقیقی که به دنبال آن هستید، ما را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل می‌کند – پایگاه داده ما همچنین بر اساس برند و مدل وسیله نقلیه‌ای که در اصل مالک آن هستند، مشخص می‌شوند. این به تلاش های هدفمند هنگام انجام مطالعات تحقیقاتی برای صنعت خودرو کمک می کند.

تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه با کمال افتخار تجربه همکاری با تمام برند های موجود در بازار را داشته و در همین راستا توانسته جدای از ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود نیروهای کارآمد ومتخصص را جهت اشتغال به کار در شرکت های خودروسازی در زمینه تحقیقات بازار و بازاریابی تربیت و ارائه نماید.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه به مشتریان خود کمک کرده ایم تا تحقیقات چالش برانگیز بازار خودرو را مدیریت کنند، ، جایی که ما با موفقیت اطلاعاتی را برای پروژه ای جمع آوری کردیم که سایر شرکت های همکار یا توان اجرایی نداشتند و یا با قیمت بالا و زمان زیاد پیشنهاد را رد کردند با کمال میل خوشحال می شویم با مشتریان خودرو به اشتراک بگذاریم

 
شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *