مصاحبه عمیق In-depth interviews یک تکنیک تحقیق کیفی با سوالات و نتایج باز است که برای انجام مصاحبه های مفصل با تعداد کمی از شرکت کنندگان استفاده می شود. بر خلاف سایر اشکال تحقیقات کیفی، محققان با استفاده از رویکرد مصاحبه عمیق، زمان قابل توجهی را برای هر شرکت کننده که از یک قالب بحث آزاد با راهمای جلسه استفاده می کند، صرف می کنند. سؤالات مصاحبه در درجه اول باز هستند و به یک رویکرد کشف محور ختم می شوند. هدف از مصاحبه عمیق گردآوری اطلاعات دقیقی است که دیدگاه، تجربیات، احساسات و معنای مشتق شده از یک موضوع یا موضوع خاص را روشن می کند. یک تکنیک کیفی رایج در تحقیقات تجاری و صنعتی B2B برای درک بهتر نحوه نزدیک شدن به موضوعی که نیاز به مطالعه بیشتر دارد و می تواند جزء ارزشمندی در طرح های تحقیقاتی چند روشی باشد، استفاده می شود. مصاحبه عمیق به عنوان یک روش تحقیق مستقل، به دلیل عدم تعمیم پذیری، محدودیت هایی برای کاربردهای جزئی نگری دارد.

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه
 IDI ها برای انجام مکالمات از راه دور یا حضوری با مشتریان کلیدی و گروه هدف بالفعل یا بالقوه برای جمع آوری بازخورد در مورد برند، محصولات یا خدمات شما در تحقیقات بازار مناسب هستند .

مصاحبه عمیق به صورت مستقیم و یک به یک با شرکت کنندگان استمصاحبه عمیق می تواند رو در رو، یا  در برخی موارد  از طریق تلفن(مصاحبه های تله عمقی) انجام شودبا این حال، برای اینکه مصاحبه غیر مستقیم موثر باشد و اطلاعات قابل اعتماد ارائه کند، مصاحبه کننده باید مهارت بالایی داشته باشد تا از از دست رفتن داده ها جلوگیری کند. مصاحبه تله عمقی از راه دور شبیه به مصاحبه عمیق چهره به چهره است که محقق از راهنمای موضوعی به جای پرسشنامه ساختاریافته استفاده می کند. مزیت اصلی اجرای تله عمق این است که پاسخ دهندگان متعدد و از نظر جغرافیایی متفاوت می توانند نسبتاً آسان و ارزان مصاحبه شوند – برخلاف سفری که در صورت مصاحبه چهره به چهره با همان پاسخ دهندگان انجام می شود . با این حال، محقق عناصر خاصی را قربانی می‌کند که گاهی اوقات مهم هستند، مانند توانایی مشاهده زبان بدن، و اطمینانی که یک گفتگوی چهره به چهره می‌تواند در صورتی که موضوع به‌ویژه شخصی باشد، بدهد.

مانند همه  روش‌های جمع‌آوری داده‌ها ، از جمله (اما نه محدود به) نظرسنجی‌های رو در رو ، نظرسنجی‌ تلفنی، نظرسنجی‌های در محل مرکزی، گروه‌های تمرکز، خرید مخفیانه و مرموز و غیره، مصاحبه‌های عمیق هم مزایا و هم معایبی دارند. ما هر دو را در زیر بررسی می کنیم: 

مزایای مصاحبه عمیق IDI
  • عمق: مصاحبه های عمیق اطلاعات ارزشمندی را از افرادی که دانش گسترده ای در مورد موضوع مورد نظر دارند، روشن می کند. آنها به شما این امکان را می دهند که نظرات، رفتار، تجربیات و پدیده های افراد مورد تحقیق خود را کشف و درک کنید. 
  • افشا: احتمال بیشتری وجود دارد که پاسخ دهندگان شما برای به اشتراک گذاشتن بازخورد به صورت انفرادی به جای نگه داشتن پاسخ ها در سطح حضور گروهی از افراد، بازتر باشند. 
  • کیفیت داده‌ها: در طول یک جلسه، مصاحبه‌گران ماهر می‌توانند به هر سؤالی پاسخ دهند و در هر پاسخی که نیاز به توضیح بیشتر دارد، عمیق‌تر بپردازند. علاوه بر این، در صورت لزوم، برای به دست آوردن بینش کیفی بهتر، می توان سؤالات را در طول بحث اضافه یا تغییر داد. 
  • بازه‌های زمانی کوتاه‌تر: در مقایسه با سایر روش‌های تحقیق کیفی، انجام IDI می‌تواند به جمع‌آوری سریع‌تر داده‌ها منجر شود.
  • کیفیت نمونه گیری: در مقایسه با سایر روش های جمع آوری داده ها   بالاتر است.
  • کنترل بحث : مصاحبه‌کنندگان می‌توانند تغییرات در لحن و انتخاب کلمه را کنترل کنند تا درک عمیق‌تری کسب کنند. (توجه داشته باشید، اگر مصاحبه عمیق رو در رو باشد، محققان می توانند روی زبان بدن نیز تمرکز کنند.)
شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه
معایب مصاحبه عمیق IDI
  • زمان :مصاحبه های عمیق بسیار زمان بر هستند، زیرا مصاحبه ها باید رونویسی، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و گزارش شوند.
  • توانایی مدراتور (مصاحبه گر): اگر مصاحبه کننده مهارت و تجربه بالایی نداشته باشد، کل فرآیند می تواند تضعیف شود.
  • این فرآیند در مقایسه با روش های دیگر می تواند نسبتاً پرهزینه باشد. (با این حال، مصاحبه های عمیق تلفنی در مقابل حضوری می تواند هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.)
  • سوگیری ناشی از غربال: شرکت‌کنندگان باید با دقت انتخاب شوند تا از سوگیری جلوگیری شود، و این می‌تواند منجر به فرآیند بررسی طولانی‌تر شود.
  • دعوت از شرکت کنندگان : شرکت‌کنندگان معمولاً انتظار دارند انگیزه‌ای برای مشارکت داشته باشند، و این باید با دقت انتخاب شود تا از سوگیری جلوگیری شود.
 
مصاحبه عمیق IDI آری یا نه ؟

با توجه به مزایا و معایب فوق، آیا پروژه تحقیقات بازار شما باید شامل بررسی های عمیق In-Depth می باشد؟ پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله فرصت تحقیقاتی خاص شما، جدول زمانی، بودجه ، و دیگر روش‌های جمع‌آوری داده‌هایی که استفاده می‌کنید (یا به استفاده از آنها فکر می‌کنید).

در شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تعیین کنید که آیا مصاحبه های عمیق باید بخشی از برنامه تحقیقاتی شما باشد یا خیر – و اگر چنین است، تا چه حد. قرار ملاقاتی را با متخصصین ما تعیین کنید و ما خوشحال خواهیم شد که درباره ایده‌ها و بینش‌های جدیدی که به کسب و کار شما ارزش می‌افزاید، هم اندیشی کنیم.

ما نیازهای منحصربفرد شما برای غربال و دعوت پاسخگوی مناسب را در ابتدای هر پروژه بررسی می کنیم. با استفاده از معیارهای شما، ما صلاحیت های غربالگری را برای هر مطالعه ایجاد می کنیم. 

می توانید به نتایج شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه اعتماد کنید. ما از صدها پروژه در طول تغییرات عمده در مصرف کننده، مراقبت های بهداشتی و رفتار B2B پشتیبانی کرده ایم. 

این ریسک را نکنید که اجازه ندهید شخصی که باید از او بشنوید، شنیده نشود. کارشناسان ما از پایگاه های داده گسترده موجود در دیدگاه برای هدف قرار دادن گروه های پاسخ دهنده خاص شما استفاده می کنند. هر ورودی پاسخگو شامل مشخصات دقیقی است تا به ما کمک کند تا مخاطبان سخت را هدف قرار دهیم. توسعه دهندگان پایگاه داده ما به عمق سوابق و علایق پاسخ دهنده می پردازند. توجه ما به جزئیات تضمین می کند که پاسخ دهندگان شما با پروژه شما مطابقت کامل خواهند داشت. 

شرکت تحقیقات بازار و بازاریابی دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *